WCK realizuje akcję #siećzkulturąwdomu

Parafrazując powiedzenie o górze, która nie może przyjść do Mahometa, WCK nieprzerwanie umożliwia swoim dotychczasowym odbiorcom dostęp do kultury, ale na nieco innych niż do tej pory zasadach, bo całkowicie w „onlajnie”. Wszystko dzięki akcji #siećzkulturąwdomu, którą Wodzisławskie Centrum Kultury z powodzeniem realizuje od marca br.

Wpisując w mediach społecznościowych hasztag akcji, można natknąć się na niepokazywane wcześniej w całości premiery spektakli i koncertów, a także relacje fotograficzne z występów gwiazd sceny muzycznej czy archiwalne zdjęcia różnorodnych wydarzeń artystycznych. Aby być jeszcze bliżej swojej publiczności, WCK wpuszcza widzów za kulisy, na co dzień niedostępne dla osób z zewnątrz. Uchyla im rąbka tajemnicy pracy kinooperatora, realizatora dźwięku, czy instruktora tanecznego. Pracownicy placówki podpowiadają, jak spędzić twórczo czas w domu, prezentując pomysły na zabawy ruchowe, prace plastyczne i konstrukcyjne. Udostępniają ciekawe treści ze świata kultury, sztuki i filmu. Rzucają wyzwania, zadają pytania i zachęcają do kreatywności.

- Akcję #siećzkulturąwdomu prowadzimy na ponad dwudziestu naszych profilach w mediach społecznościowych. Tylko na samym fanpagu WCK od początku akcji zasięg postów sięgnął ponad 50 tysięcy. Znacznie wzrosła także liczba aktywności naszych odbiorców, co przekładało się na reakcje i komentarze pod postami. Tylko w maju odnotowaliśmy ponad 10 tysięcy takich aktywności. Dodatkowo na kanale YouTube w tym miesiącu nasze koncerty, spektakle czy filmiki tematyczne zostały wyświetlone ponad 1200 razy – informuje Krzysztof Jaroch, dyrektor Wodzisławskiego Centrum Kultury.

Dzięki internetowym platformom i komunikatorom, instruktorzy poszczególnych grup Amatorskiego Ruchu Artystycznego utrzymywali stały kontakt ze swoimi podopiecznymi. I tak 22 instruktorów z różnych grup pracowało, kreowało i nagrywało. W swojej pracy korzystali głównie z internetowych platform, mediów społecznościowych i komunikatorów, takich jak: Messenger, Whatsapp, Facebook, Skype, Zoom czy YouTube. KTT „Spin” organizował spotkania z poszczególnymi grupami na platformie Zoom, a także w dedykowanych grupach na Facebooku. Członkowie zespołu Miraż ćwiczyli układy taneczne i akrobatyczne w zamkniętych grupach facebookowych. Tam organizowali również konkursy, a także przesyłali informacje teoretyczne i infografiki, niezbędne do wykonania zadań. Instruktorzy ZPiT „Vladislavia” utrzymywali kontakt się z tancerzami i muzykami poprzez Skypa, Whatsappa i Facebooka. Ćwiczyli układy taneczne, ale także motywowali do aktywności poprzez organizowanie quizów, wyzwań tanecznych czy wstawianie archiwalnych zdjęć z życia zespołu. Członkowie Teatru Tańca „Memento” otrzymywali plany treningowe, układy choreograficzne i nagrania z treningów do spektakli poprzez aplikację Messenger. Ten rodzaj komunikacji upodobała sobie także grupa Akrobreak, której treningi odbywały się również dzięki grupie na Facebooku. Muzycy Wodzisławskiej Orkiestry Rozrywkowej, dzięki aplikacjom Messenger i Whatsapp, przesyłali zapisy nutowe utworów i ćwiczyli zdalnie, dodatkowo wokalistki szlifowały wokalne umiejętności na platformie Zoom.

Dzięki tym wszystkim zabiegom, obserwujący profil facebookowy WCK, mieli sposobność śledzić poczynania utalentowanych dzieci i młodzieży, dzielących się efektami swojej pracy.

Do akcji #siećzkulturąwdomu włączyło się także kino Pegaz, prezentując miłośnikom sztuki filmowej inspirujące treści ze świata kinematografii, quizy i zagadki, a także ciekawostki związane z funkcjonowaniem kina w WCK.